Alphense fashion met internationale allure

Het liefst blijft ze zelf zoveel mogelijk op de achtergrond. Toch draait eigenaresse Annemieke Nulkes (57) haar hand er niet voor om, om al 30 jaar lang de meest bekende kledingwinkel van Alphen te runnen. Loop je Sebastian Mode binnen, dan kijk je telkens weer je ogen uit. Een stijlvolle winkel met internationale allure, maar waar je je door de persoonlijke aanpak ogenblikkelijk thuis voelt…

Ze haalt haar inspiratie uit andere steden zoals Antwerpen en Den Haag. Daarom heeft haar winkel Sebastian Vrouwen, midden in het stadshart van Alphen, onlangs een interieur update gekregen. “Het heeft een luxere, meer volwassen uitstraling gekregen met goudkleurige rekken, zachtroze kleuren en ronde vormen. Het is meer van deze tijd en toekomstgericht. Onze webshop heeft de afgelopen twee jaar een enorme groei doorgemaakt. Daar hebben we grote stappen in gemaakt, zeker nu we een eigen fotostudio en styling fotografe hebben waar we onze eigen volledige website fotografie doen. Onze webshop is een mooie toevoeging aan de winkel zelf. Samen met de social media kanalen is onze klantenkring heel erg uitgebreid. Ze komen nu uit alle hoeken van het land... Thuis alvast oriënteren wat we hebben en dan in de winkel komen passen.”

Boss Babe
Met inmiddels maar liefst 17 mensen in dienst weet ze haar ‘mannetje’ wel te staan. Gekscherend wordt Annemieke door haar personeel Boss Babe genoemd. Voor haar leeftijd ziet ze er jong, stralend, altijd up-to-date gestyled en op haar best uit. Haar doel is dan ook om met haar winkel de beste te zijn. Dat nieuwe klanten uit heel Nederland komen is het bewijs dat Alphen zich duidelijk op modegebied onderscheidt. Haar Sebastian Mode doet dat in ieder geval. “Daarom doe ik de inkoop helemaal zelf en dat wil ik ook altijd blijven doen. Onze kracht is ook dat we samen met Sebastian Mannen in één pand zitten. Stelletjes en echtparen komen gezellig samen winkelen en lopen gezellig heen en weer om kleding voor elkaar uit te zoeken. Hoe leuk is dat! Voor de vrouwen hebben wij de mooie, luxe merken Marc Cain en Joseph Ribkoff, van de laatste zijn wij de enige in de regio. Ook hebben wij een gedeelte voor de jongeren en niet te vergeten is dat we van maat 34 tot 44 en soms zelfs 46 gaan.

Ik durf ook wel te zeggen dat we gespecialiseerd zijn in het aankleden van de moeder van de bruid. Wij zetten deze klanten extra in het zonnetje om hen een mooie cadeaudoos mee te geven met wat leuke bijpassende cadeautjes, als bedankje. Bij ons moet het bruiloftsfeest al een beetje beginnen.” 

Trotse ondernemer
“Ik vind dat we best een beetje trotser mogen zijn op Alphen aan den Rijn. We zijn een financieel gezonde gemeente. Alphen is vooruitstrevend met veel goede ondernemers. Om hier te wonen wordt het ook steeds aantrekkelijker en we hebben inmiddels mooie horeca met gezellige terrassen. Joh, er is zoveel te doen in onze gemeente en daar draag ik als trotse ondernemer graag mijn steentje aan bij.”

Sociale functie
Zonder enige twijfel durft Annemieke te zeggen dat ze 70% van al hun klanten bij naam kent. ”Dat vind ik heel erg belangrijk. We bieden altijd een kopje koffie, water of een glas wijn aan. Wij nemen echt de tijd voor onze klant. We hebben zo’n grote keuze aan mooie merken die altijd up-to-date moeten zijn, we volgen immers in het modebeeld de laatste trends. We verkopen niet alleen kleding, maar we geven ook stylingadviezen. We zoeken sets uit, we combineren de merken met elkaar en we zeggen het ook eerlijk als het niet staat. We zoeken er accessoires, zoals een mooie sjaal, een handtas, sieraden en natuurlijk schoenen bij. Qua schoenen verkopen wij onder andere Nubbik en Unisa, twee uitersten van elkaar, zodat er altijd een schoen bij de uitgekozen kledingsets past. Je kunt bij ons volledig nieuw aangekleed en met een tevreden gevoel naar huis gaan. Daar doen we het allemaal voor. Trouwens, regelmatig komen klanten bij ons even een rondje door de winkel doen, onder het genot van een kopje koffie, zonder iets te kopen. Dat zouden veel meer mensen moeten doen.”

Alphense fashion met internationale allure